Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на моєму блозі! Бажаю приємного перегляду!

четвер, 24 березня 2022 р.

Сучасне викладання іноземних мов. Що таке feedback та як його давати

 У зв’язку з реформами змісту середньої освіти вчитель/-ка має виконувати дедалі більше ролей. Ті педагоги, які вміють лише передавати знання – вже не потрібні.

Різні ролі вчителя/-ки допомагатимуть успішно керувати класом та його роботою. Наприклад:

РольВчитель/-ка:
1Плануєпланує урок, прогнозує певні проблеми, обирає та адаптує матеріали
2Керуєорганізовує навчальний простір, слідкує за порядком у класі та встановлює правила та рутини для поведінки та взаємодії
3Спостерігаєспостерігає за класом протягом самостійної чи групової роботи учнівства, перевіряє стан навчального процесу та надає підтримку в разі необхідності
4Фасилітуєнадає можливості для навчання, допомагає учнівству знайти ресурси та розвивати автономність
5Діагностуєрозуміє причини складнощів у навчання
6Мовний ресурсучнівство може його використати для допомоги та поради щодо мови
7Оцінюєвстановлює рівень володіння мовою та ставлення учнівства до навчального процесу, використовуючи формальне та неформальне оцінювання
8Дипломатстворює доброзичливі стосунки та гарну атмосферу з та поміж учнівства

Одними з найважливіших ролей учителя є спостереження та оцінювання. Проте давати оцінку знанням учня/-иці потрібно, враховуючи вік, особистісні якості, характер. Це називається фідбек.

Якщо точніше, то фідбек – це надання комусь інформації щодо її або його навчання. У класі учні/-иці можуть надавати фідбек одне одному або вчителю/-ці.

Завдання фідбеку:

  • мотивувати;
  • заохочувати автономність;
  • допомагати зрозуміти проблеми в навчання та шляхи їх вирішення.

Ключова характеристика фідбеку, яка відрізняє його від стандартного оцінювання, – наявність опису однакової кількості гарних і негативних рис.

Порівняйте:

“прикметники у творі вжиті майже всюди неправильно, ти також зовсім не розумієш займенників – вивчи їх”“ти гарно вжив граматичні форми, структура твого твору є дуже чіткою, та потрібно дещо попрацювати над вживанням прикметників та займенників”

Ще приклади:

ПрикладФокусМета
Усно: “Ви впорались дуже добре, вийшло набагато краще, ніж минулого разу – ви дійсно звернули увагу на презентацію”.Прогрес, зусилля учнівства, досягненняЗаохочення
Усно: “Подивися ще раз на номер чотири. Там є проблема з орфографією та, я думаю, там більше, ніж двоє людей”.Мова та змістВказуємо, де саме була проблема та допомагаємо зрозуміти, що потрібно зробити, щоб її вирішити.
Письмово: “Яка чудова історія! Ти використала прикметники дуже добре цього разу, та декілька разів помилилася в минулих часах – варто переглянути неправильні дієслова в кінці підручника”.Зміст
Ідеї
Мова
Як позитивні сторони, так і сторони, над якими необхідно працювати
Особиста думка щодо роботи учн/-иція, що його/її мотивує
Визначення “+” та “–” у роботі
Визначення матеріалу, за допомогою якого можна покращити знання

У класі:

– вчитель/-ка може давати фідбек на всіх етапах уроку, наприклад:

  • на початку уроку, під час коментування роботи, яку вчитель/-ка оцінив/-ла з попередніх уроків
  • протягом певного виду діяльності, коли вчитель/-ка спостерігає за роботою в парах чи у групах
  • наприкінці певного виду діяльності, коли вчитель/-ка підбиває підсумки роботи.

–  фідбек, який може бути дещо незручним для учня/-иці, слід надати особисто та не при всьому класі;

–  щодо фідбеку вчителю/-ці: учнівство дійсно можуть аналізувати роботу вчителя/-ки. Та не варто, наприклад, казати “Напишіть фідбек на цей урок. У вас 10 хвилин” – варто радше попросити учнів/-иць написати, які види роботи їм сподобались більше і чому.

Література:

  1. “The TKT Course M1,2 and 3” Cambridge ESOL;
  2. “The CELTA Course Trainer’s Manual” Cambridge ESOL.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Як написати рекомендаційного листа

  З 3 по 5 травня 2022 року обласний науково-методичний центр моніторингових досліджень якості освіти проводитив серію вебінарів для всту...