Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на моєму блозі! Бажаю приємного перегляду!

вівторок, 15 березня 2022 р.

Використання методик CAT у викладанні англійської мови

 Вивченню ролі зворотного зв'язку в навчальному процесі присвячено багато досліджень, в центрі уваги яких – питання критичного оцінювання навчання, його вплив на світогляд, знання студентів. Технологія CAT, тобто методика оцінювання навчального процесу, заслуговує на особливу увагу як важлива складова комунікативно-спрямованої програми викладання англійської мови. Під терміном «classroom assessment» мається на увазі оцінювання процесу навчання в конкретній студентській групі, встановлення та підтримування зворотного зв'язку з метою поліпшення навчального процесу. Цей термін відрізняється від терміна «classroom evaluation »мета якого – оцінювання знань студентів у балах.

 Як і більшість освітніх програм сьогодні, програма викладання англійської мови справедливо приділяє значну увагу компоненту оцінювання, беручи його за основний покажчик ефективності програми та якості навчання.
 Зорієнтована на інтегрований розвиток усіх основних мовних умінь та навичокпрограма передбачає оцінювання набутих студентами знань шляхом проведення
поточного та кінцевого тестувань, для чого розроблено основні вимоги та критерії проведення поточного та кінцевого тестуваньщо визначають рівень знаньнабутих студентамиобсяг вивченого матеріалу.
Під час аналізу результатів тестуваньвикладачаяк правиломоже здивуватиа то й засмутити велика розбіжність між тими знаннямиякі демонструє студенті тим обсягом матеріалуякий він повинен був засвоїти за програмоюЧасом це прірва між тимщо вчилиі тимщо вивчилиБільше тогопаралельні групи з порівняно однаковим стартовим рівнем знаньпрацюючи з одним викладачемможуть продемонструвати різний ступінь засвоєння програмиКрім тогона цьому етапіпісля отримання результатів  тестів і виведення оцінкипізно виправляти становищеповертатись до конкретних темнезасвоєних розділів програмиОцінкащо отримана шляхом традиційного тестуванняяк свідчить практикамало впливає на процес навчання студентаОчевиднощо тільки традиційних поточного та кінцевого тестувань недостатньо для отримання повного уявлення про якість навчального процесу і шляхи його поліпшення.
Як вчасно допомогти своїм студентам вчитися кращеЯкі фактори є вирішальними і безпосередньо впливають на якість навчального процесуЯка взаємодія між викладачем та студентами в аудиторії могла б сприяти більшій ефективності навчанняЧи можуть самі студенти правильно оцінити та скерувати власне навчання?
 В пошуках відповідей на ці запитання сучасна методика прийшла до усвідомлення необхідності розробки іншихдодаткових до класичнихметодик оцінювання навчального процесу в класіВ освітніх технологіях останніх років ці методики (CATнабувають все більшого значення як важлива складова процесу навчанняосновними аспектами якої є ефективність навчальних програм та якість навчанняВикористання методик CAT передбачає налагодження та підтримку постійного зворотнього зв'язку між викладачем та студентами в кожній конкретній групіпроведення постійного моніторингу процесу їхнього навчанняОсобливо важливою є безпосередня участь самого викладача в проведенні такого постійного моніторингуякий свідчить про успішність студентіва отжеі про ефективність викладацької діяльностіПрофесійна майстерністьтворчий підхідчітке усвідомлення мети та пріоритетів мовних потреб студентів у конкретній мовній групі допомагає викладачеві створити та розвивати свою версію CAT У центрі уваги сам студентособливості його навчанняякість та обсяг вивченого їм мовного матеріалу.
Підхідщо пропонується технологіями CATсуттєво відрізняється від традиційного тестування ще й тимщо має на меті не виведення адміністративної оцінки успішності студентаа виявлення інформаціїщо може сприяти підвищенню його успішностіЗвичайнонеобхідно враховувати при цьому не тільки мовні потреби конкретної аудиторіїа й специфічні особливості студентів у кожному конкретному класі і викладача«хімію» у відносинах «викладач–студент»або контекстУ зв'язку з цимяк свідчать дослідникине існує
Ідеальної версії CATяка б відповідала вимогам усіх студентівАдже різняться цілістилі викладаннятипи студентських аудиторійВикладач повинен використовуватиа в разі потреби створювати і розвивати саме ту модель «зворотнього зв'язку»яка б була дієвою в його конкретній аудиторіївідповідала б його особистим та професійним потребамАналіз результатів проведення такого оцінювання дуже корисний для подальшої викладацької праці.
Така версія CAT повинна відповідати основним вимогам методик оцінюванняа саме – бути систематичноюгнучкою іголовнеефективноюЗвичайнов процесі навчання викладач послуговуєтьсячасом лише інтуїтивносвоїми враженнями про роботу студентів у класіпідсвідомо накопичує інформацію про теяк студенти навчаютьсяспостерігає за їхніми реакціямизовнішністювиразом обличчя та поведінкоюПрислуховується він і до студентських коментарів та відгуків у процесі навчаннящо допомагає йому визначити потреби аудиторії.
Велику роль відіграють і традиційніформальні методики «підсумовуючого» оцінюванняякими є оцінка за домашнє завданняза заняттяза темуза курсВласні спостереженнявраження про навчання студентів допомагають викладачеві в неформальному оцінюванні студентівале мало допомагають студентовіякщо він не усвідомлює потреби в такому оцінюванні та його результатахДо основних понятьна яких базується теорія CATналежать такі ключовіякпряма залежність між якістю навчання та викладанням; вимога чіткості у визначенні завдань CAT; їх своєчасність та системність; відповідність вибраної технології конкретним потребам аудиторії; професійна майстерність та відданість викладача; плідна співпраця з колегами та студентами.
Важливо не перетворювати необхідність підтримування такого зворотнього зв'язку на додатковий тягар для студентівПотрібно давати їм достатньо часу на відповідіпереважно анонімніі обов'язково доводити до відома аудиторії отриману інформацію та її вплив на покращення процесу навчанняТакий системнийконструктивний моніторинг дозволяє отримати негайні відповіді про якість навчання ще до тестівдо іспитів і суттєво вплинути на цей процесвнести необхідні корективиЗворотній зв'язок може свідчити про необхідність переорієнтування зусиль викладачадопоможе кращому забезпеченню мовних потреб аудиторії.
Методики CAT гнучкілегкі у використанні та доступні в плані організації та аналізу результатівГоловне для викладача  визначити мету застосування методик CAT у групісконцентрувати увагу на певних знаннях чи потребах студентів для кращого розуміння тогощо самеяким чином і наскільки добре вивчає конкретна мовна аудиторіяНайбільш загальні питанняякі можуть потребувати відповідістосуються змісту курсу та методики викладання        Зворотній зв'язокякий свідчить про якість навчального процесуможе здійснюватися в письмовій та усній формістосуватись як окремого студентатак і цілої групиІснує цілий спектр методик оцінюваннявід придатних до негайного використання до такихде викладачеві пропонується гнучка схема для пристосування до потреб аудиторіївід простого списку питань або навіть короткого резюме (1реченнядо розширених опитувань за системою «multiple choice»відповідей за шкалою балів та відкритих питаньТільки за умови успішного застосування простих методик CAT протягом певного часу рекомендовано переходити до включення проектів CAT як елемента програми нарівні з іншими методами оцінюванняНайпростіші методики потребують незначного часу (510 хв.) і надають інформаціюяку легко аналізуватиНеобхідною вимогою є інформування студентів про метупроцедуру опитування та зміни в процесі навчанняякі відбуваються в результаті такого оцінювання.
До конкретних методик CAT, які пропонуються в курсі практичного викладання англійської мови, до найпоширеніших та простих у використанні належать такі, як «muddiest point», «reading rating sheet», «process analysis», «chain notes», «goal rating and matching». Методики CAT органічно вписуються в програму як складова оцінювання навчального процесу в групі, що свідчить про надзвичайну ефективність зворотного зв'язку, постійного неформального моніторингу ефективності викладання в конкретній аудиторії.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Як написати рекомендаційного листа

  З 3 по 5 травня 2022 року обласний науково-методичний центр моніторингових досліджень якості освіти проводитив серію вебінарів для всту...